Ömer Lütfi Ersöz Yazdı: Muğla Gezisi

A+A-

Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) Konya Şubesi, "Yazılacak çok şeyimiz var " konu başlıklı gezi programlarını 2004 yılından beridir düzenli olarak devam ettirmektedir. Geçtiğimiz hafta sonu 25. Geziyi, Kültür ve Turizm'in Başkenti Konya'dan Turizm'in Kalbi Muğla'ya düzenlemiştir.

Bir yıl içerisinde düzenli olarak yapılacak programlar önceden açıklanıp bildirilmekte, programlara ilgi duyanların katılmaları istenmektedir. Gezi programları da bu kapsamda gerçekleştirilmiştir.

Geziye TYB Konya Şube Başkanımız ve aynı zamanda Muğla Basın İlân Kurumu Müdürü Mehmet Ali Köseoğlu, bendeniz Ömer Lütfi Ersöz, Melahat Ürkmez, Hüzeyme Yeşim Koçak, Anuş Gökçe, Sadık Gökçe, Cemil Paslı, İsmail Detseli, Nihat Abayhan, Zeki Oğuz, Salih Sedat Ersöz, Yücel Kemandi, Bedir Köseoğlu, Fikret Küçükmumcu, İbrahim Can, Mustafa Öcal, Bekir Şahin, Ahmet Demirel, Kazım Öztürk, Lütfi Ayhan, Muammer Ulutürk, Abdullah Harmancı, Ulvi Kubilay Dündar, Ali Fuat Baysal, Osman Bozdemir, Mucahit İyiyolbulan, Abdulkadir Yurtsever, Atilla Yaramış, Ümit Savaş Taşkesen gibi, gazeteci, yazar, akademisyen ve aile fertlerinden oluşan 46 kişilik bir heyet katılmıştır.

Cuma günü akşam saatlerinde çıktığımız yolculuğumuz çok keyifli geçti. İsimlerini yazdığım ve yazamadığım çok değerli kardeşlerimiz birbirinden özlü ve güzel konuşmalarını yol boyunca devam ettirdi. Bu sohbetler, şakalaşmalar, toplu yapılan ibadetler dostluklarımızın pekişmesine vesile olmuştur. Saat:04.00 Sularında Muğla Köyceğiz'deki otelimize yerleştik. Kısa süreli bir istirahatten sonra sabah kahvaltısında, Konya'mızın Doğanhisar İlçesinden olan gittiği bütün yerlere Yazarlarımızı davet eden, gezilerin bütün bölümlerinde bizlerle birlikte olup, hiç ayrılmayan gönül dostu güzel insan Muğla Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci, Konyalı, Muğla Orman Bölge Müdürü Mehmet Çelik, ve ayrıca Köyceğiz İlçe Milli Eğitim Müdürü Fazıl Karabağ, Seydişehirli hem şehrimiz Ula Kaymakamı Ali Yılmaz, Hadim doğumlu, aile fertleri Bozkır da ikâmet eden hem şehrimiz Bodrum İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin Geçin gibi güzel kardeşlerimizle beraber olma imkânına sahip olduk. Her birine, gösterdikleri yakın ilgi, alaka ve misafirperverliklerinden dolayı kalb-i şükranlarımızı sunarız.

Köyceğiz'de konakladığımız otelimizde birlikte yapılan kahvaltı sonrası, Dalyan da, zaman zaman kaptanlığına bizlerinde geçtiği, çok güzel bir tekne turu yaptık. Akabinde, tatlı su ile tuzlu su arasında bulunan ender yerlerden İz tuzu Plajına giderek, çok güzel kumsalında yürüyüp, güzellikleri görüp müstefid olduk. Öğle yemeğini Köyceğiz de yedikten, ibadetlerimizi yaptıktan sonra Köyceğiz'i gezip, sonrasında Akyaka'ya hareket ettik. Akyaka da gerçekten görülmeye değerdi. Yapılan sohbet ve serbest zamanlı gezi sonrası Konyalı bürokratlarımızın da katılımları ile akşam yemeğimizi Akyaka'da yedik. Akabinde Konaklayacağımız otelin bulunduğu Bodruma hareket ettik. O gece bodrumda konakladık.

Sabah kahvaltısı sonrası Bodrum kalesine hareket ettik. Bodrum kalesi ve Sualtı Arkeoloji Müzesini gezdikten sonra, Yunan adaları açıklarına kadar çok hoş bir Tekne turu ile Rabbimizin, bizler için yaratmış olduğu güzelliklerden bir bölümünü görme imkânına sahip olduk. Rabbimizin bizlere verdiği nimetlere ne kadar şükretsek azdır. Allah (c. c.)'ın verdiği bütün nimetler için sonsuz şükürler olsun.

Tekne gezimizi tamamlayıp, bodrum öğretmen evine gittik. Öğretmen evinde, ibadetlerimizi yapıp, yemeklerimizi yedikten sonra, hediyeleşme ve teşekkür amaçlı konuşmaların akabinde Muğla'ya hareket ettik. İkindi ve akşam namazlarını Muğla Kurşunlu Cami de kıldık. Hz. Mevlâna aşığı, Şahidi ile babası Hüdai'nin türbelerini, eski Mevlevihane'yi, sonradan Cami olan, Şahidi Camisini ziyaret ederek bütün ehli imanın ruhlarına Fatihalar gönderdik. Akşam saatlerinde Muğla öğretmen evinin bahçesindeki çok özlü ve güzel bir sohbet gerçekleştirdik. Sohbet sonrası yeniden buluşup, görüşme ümidimizi ifade ederek, hüzünlü bir şekilde, dostlara veda ederek ayrıldık.

Bu geziyi organize eden, TYB Konya Şube Başkanımız, Muğla Basın İlân Kurumu Müdürü Mehmet Ali Köseoğlu kardeşimize, Yönetim Kuruluna, gezi süresince, koordinatörlük görevini çok güzel bir şekilde yapan Ümit Savaş Taşkesen'e, gezi süresince katılımcılara hizmeti büyük bir özveri ile yapan Yusuf Özdemir'e, katılan kardeşlerimize, bizleri davet eden ve en güzel bir şekilde ev sahipliği yapan Muğla İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Celalettin Ekinci Bey'in şahsında bütün emeği geçenlere kalb-i şükranlarımı sunarım. Allah (c.c.), her birinden razı olsun. Rabbimiz, gönüllerinde olan, hayırlı hizmetler yapabilecekleri güzel makamları nasip eylesin. Dualarımızda varsınız, dualarınızda olmak dileği ile sıhhat ve afiyetler dilerim.

Kaynak: Yeni Konya Gazetesi - Ömer Lütfi Ersöz

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.