TYB KONYA ŞUBESİ ÜYELERİ İLE BEYŞEHİR'DEN KUBAD ABAD'A

A+A-

Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) Konya Şubesi olarak " Yazılacak çok şeyimiz var " adı altında düzenlediğimiz gezilerin bu yıl ilkini Beyşehir'e yaptık. Yazar, gazeteci, akademisyen otuz iki gezgin Beyşehir'in görkemli güzelliklerini bir kere daha gördük, yaşadık. Bu gezide ilk durağımız olan Beyşehirde Belediye Başkanı İzzet Taşçı bize eşlik etti, birlikte gezdik, Beyşehir için yapacaklarını, projelerini anlattı, ağırladı. Kurucaova ve Kubad Abad sarayı gezisinde ise ekibe Kurucaova Belediye Başkanı Vedat Sabırlı ile Gölyaka Belediye Başkanı Ramazan Erdoğan eşlik ettiler, beldelerini anlattılar ve ağırladılar. Üç değerli yöneticimize TYBKonya Şubesi gezginlerine ilgileri nedeniyle teşekkür ederim.

Beyşehir'de son yıllarda güzel işler yapılıyor. Göl çevresine açılan parklarda bunun güzel bir örneği. Beyşehir halkı olsun, dışarıdan gelenler olsun bu parklarda oturup dinlenerek gölü seyretme imkanı buluyorlar.

Sabah ilk durağımız Eşrefoğlu Camisi ve bedesteniydi. Prof.Dr. Mikail Bayram caminin tarihi hakkında bilgi verdi. Dr. Gülay Apa ile araştırma görevlisi Necla Akaya caminin sanat tarihi yönünden önemini anlattılar. Bu tür eserleri gezerken, fotoğrafını çekerken yanımızda konuyu iyi bilenlerin olması gezinin daha doyurucu olmasını sağlıyor. Caminin yanındaki bedesten kullanılır duruma getirilmiş. Bir müzik gurubu burada çalışmalar yapıyormuş.Ayrıca bayramlaşmalar burada yapılıyormuş. Tarihi bir mekanın bu şekilde kullanılması gerçekten güzel olmuş.

Sevgili arkadaşım, gazeteci Orhan Samur'un 1993 temmuzunda gölde ailesi ile boğulmasından sonra pek sıcak bakamıyordum göl gezilerine ama Yılanlı adaya kısa bir yat turuna katılmaktan alamadım kendimi. Böylece gölün bende yarattığı korkuyu da yenmiş oldum.

Yaka Manastır güzel bir piknik alanı. Geçtiğimiz yıl yamaç parajütü etkinlikleri de burada yapılmıştı.Öğle yemeğimizi de burada yedik. Ayrıca gölün seyrine doyum olmaz buradan. Beyşehir'de son yıllarda çok güzel etkinlikler yapılıyor.Her yıl haziran ayında fotoğrafçılar Beyşehir'de buluşuyorlar. Burada çekilen her kare ilçenin tanıtımı için ayrı bir önem kazanıyor. Temmuz ayında göl festivali yapılıyor.

Konya turizmi için Beyşehir çok büyük bir öneme ve potansiyele sahip. Başkan İzzet Taşçı' da konuşmalarında sık sık buna vurgu yaptı. İşadamı Ali Akkanat'ın büyük yatırımları olmuş ilçeye. Şimdide bir otel inşa ettiriyor. Beyşehir tarafına gelecek gezginler için konaklama sorunu diye bir şey kalmamış artık.

Kurucuova yolunda Yeşildağ leylekler vadisinde kısa bir mola verdik.

Geç bir saatte ulaşabildik Kurucuovaya. Başkan Vedat Sabırlı beldenin sorunlarını anlattı konuklarına. Kahvenin ardındaki yeşillik alanda birer yorgunluk çayı içtik. Yaz ayları sıkça gittiğim cennet köşelerinden biri Kurucuova. Hani bir söz vardır,gözden ırak olan gönülden de ırak olurmuş,diye. Belde insanı, yöneticiler yıllardır uğraşıyorlar, ben her gezimin sonunda ısrarla yazdım ama bizim tepe yöneticilerimiz ağır siyasetten zaman bulup ilgilenemiyorlar ya da ilgilenmek işlerine gelmiyor. Kurucuova yolu Yeşildağa kadar iyi ondan sonrası bir felaket. Bizi götüren şoförün bile gözü korktu hava kararmadan buradan gidelim, değilse gidemem ben, diye söylenmeye başladı. Fele ile Kurucuova arası, Yeşildağ ile Kurucuova arasındaki yol yenilenmediği sürece yörede turizmin canlanması mümkün değil. Oysa bu bölgemizde gelecek her gezgini doyuracak güzellikler var. Bir yanda gölün güzelliği, bir yanda muhteşem Anamaslar, Anamasların eteğinde yüzlerce kamp alanı ve yayla. İl Özel İdaresindeki muhteremlere duyurulur.Duyma yetenekleri kalmışsa tabi.

Çaylarımızı yudumlarken Gölyaka Belediye BaşkanıRamazan Erdoğan'da bize katıldı. Kubadabad sarayını birlikte gezdik. Saray ile ilgili tarihi bilgileri yine Mikail hocamız anlattı. Sanat tarihini ilgilendiren bölümleri de Gülay ve Necla arkadaşlarımız anlattılar. Üç değerli hocamıza teşekkür ederim bilgilerini bizimle paylaştıkları için.

Beyşehir'e Fele yolundan döndük. Akşam alacasında bir başka güzeldi göl. Bir dahaki sefere göldeki bütün adaları gezebilmek umuduyla döndüm şehre.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.